بیژن عبدالکریمی استاد دانشگاه در پیامی نوشت: با تمام وجود کنار نیروهای دفاعی سرزمینم هستم. یقین دارم درک اقتضائات و پیامدهای امنیت ملی کشور ، ضمن بالا بردن توان ملی و کاهش خطر جنگ، زمینه ساز بستر و ظهور گفتمان تازه ای خواهد بود که به تحولات عمیق اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در کشور خواهد انجامید.

عبدالکریمی

به گزارش همشهری آنلاین، بیژن عبدالکریمی فیلسوف و روشنفکر ایرانی که دارای کرسی در سدر دانشگاه نیز هست در پیامی ضمن حمایت از نیروهای مسلح ایران مردم کشورمان را به وحدت و انسجام دعوت کرد. او در پیام خود نوشت:
اینجانب، بیژن عبدالکریمی، در مقام یک معلم ساده دانشگاهی، یکی از رادیکال ترین نقادان نظام اجتماعی و سیاسی کشور و در همان حال یکی از عاشقان مردم، سرزمین و فرهنگ و خرد کشورمان، ایران، از همه دانشجویان، کنشگران سیاسی و اجتماعی و آحاد ملت می خواهم که در این شرایط حساس و برهۀ بسیار خطرناک تاریخی، به مسائل کشور، به خصوص امنیت ملی مان، با عمق و وسعت بیشتری نظر کرده، در برابر هر گونه تضعیف روحیۀ نیروهای دفاعی کشور به هر بهانه ای، مقاومت نمایند و مثل بسیاری از روشنفکران خودفروخته در خارج از کشور یا برخی از غرب پرستان و غرب سالاران داخلی و خارجی حامی حفظ وضعیت ظالمانه جهان کنونی، در زمین نظام سلطه جهانی به بازیگری نپرداخته و مسئولیت انسانی و اخلاقی خود را در جهت دفاع از حقوق ملل کشورهای مظلوم، اما خودآگاه شدۀ خاورمیانه برعهده گیرند.

او در ادامه پیامش اضافه می‌کند: یقین دارم درک اقتضائات و پیامدهای امنیت ملی کشور ، ضمن بالا بردن توان ملی و کاهش خطر جنگ، زمینه ساز بستر و ظهور گفتمان تازه ای خواهد بود که به تحولات عمیق اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در کشور خواهد انجامید. با عشق به ایران و ایرانی و میراث عظیم حکمی و معنوی آن.

بیژن عبدالکریمی؛ سال گذشته هم با شروع جنگ غزه و بالا گرفتن موشک‌باران مردم بی گناه غزه در حمایت از فلسطین و البته مذمت رژیم صهیونیستی و جریانات غربگرا در برنامه به افق فلسطین گفته بود:بخشی از مردم روشنفکران ما هستند که من آنان را هیچ‌گاه نمی‌بخشم، چرا که آنان به خاطر خشمی که از جمهوری اسلامی و شرایط ایران دارند از اسرائیل حمایت کردند. این اتفاق بسیار بسیار ننگین است.

کد خبر 887017

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • ناصر IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۲
    0 1
    فیلسوف !!!!!!!! چی شده که از نظام داره حمایت میکنه ؟؟؟!!!! لطفا اصل متن نوشته شده ایشان را منتشر کنید تا ببینیم .
  • NO ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۲
    0 0
    دارای کرسی در ســدر دانشگاه یا صدر دانشگاه ؟؟؟
  • حمید IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۲
    0 0
    باشه چشم استاد ما شما را از نقادان اصلی انقلاب باورداشتیم حالا چی شده ؟